הכתובת על הציון • גם השנה אין 'אבא' להילולה הגדולה

    ארי וידר 2 Comment on הכתובת על הציון • גם השנה אין 'אבא' להילולה הגדולה
    21:36
    15.05.24
    אבי מימרן No Comments on שר הדתות: "מי שתוקף את החוק היה מעביר אותו בעצמו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההכנות לקראת הילולת הרשב"י נכנסות להילוך גבוה, והחל משעות הבוקר היום, לא מותרת הכניסה ליישוב מירון לכלי רכב פרטיים.

    היום התקיים סיור היערכות במירון בהשתתפות השר לבטחון פנים, קציני משטרת התנועה ובהם ראש אגף התנועה ניצב ירון בארי, ראש הזרועה המבצעית של האגף נצ"מ אילן מור, קצין המבצעים ארז עמר, ושאר צמרת האגף. כן השתתף ח"כ מנחם אליעזר מוזס.

    כזכור, בשנה שעברה הייתה קריסה במערך התחבורה עם סיום ההילולה, כאשר עשרות אלפים ירדו לחניונים וחסמו את הצירים. המשטרה מצידה נהגה בחוסר חכמה יתירה, כאשר הציבה מול הקהל פרשי משטרה עם סוסים שדהרו לעבר הקהל, דבר שגרם לתסיסה רבה.

    לאור זאת אמר היום חבר הכנסת מוזס לנציגי המשטרה "אני מבקש שהמשטרה תודיע בעת הצורך דרך מערכת הכריזה של החסידויות, ובהתאם למצב התנועה והעומס, על דרכי הגישה והזמן הרצוי ליציאה".

    לאחר הסיור בחפ"ק המשיכו לכיוון אתר קבר הרשב"י. המשטרה הציגה לח"כ מוזס את הדרך החדשה "דרך נחל מירון" שהכשרתה מסתיימת בימים אלו – אשר במסגרתה צפויים לרדת אלפי המשתתפים בהדלקות של תולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק לעבר התחבורה הציבורית.

    עם זאת, מסתבר שהברדק במירון מתחיל. סימן לכך ניתן לראות באירוע הכשרת החניון סמוך לקיבוץ צבעון. תושבי הישוב שמתנגדים להכשרת חניון על השטח החקלאי הסמוך ליישוב, חסמו את כניסת כלי הרכב הכבדים שהגיעו להכשיר את החניון, וכשפנינו לגורמים השונים, האחריות הוטלה מגוף אחד למשנהו – דבר שעלול להיות הרסני כאשר מדובר בארגון האירוע הגדול במירון.

    ממשרד הדתות הופנינו למשטרת ישראל, ואילו משם הופנינו למרכז הארצי למקומות הקדושים.

    יוסף שווינגר יו"ר המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים אמר לאתר 'קול חי': "קיבלנו את האישורים הנדרשים להקמת החניון והוא נעשה כחוק. אנחנו עובדים על זה".

    "אחד הדברים החמורים שיש בכל שנה במירון זה שאין בעל הבית אמיתי לאירוע" אומר לנו גורם המעורה בפרטים "אם חשבנו שהשנה זה יהיה אחרת, כנראה שנתבדה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      יש שתי אנשים (גדולים) ר' בן-ציון קופרשטוק ור' מאיר פראנק, שהם רוצים לקחת את הכל לידיים, כולל אחריות, ויש להם ניסיון גדול בזה, אבל מה אפשר לעשות שלא מתאים להם למשטרה שאנשים פשוטים יצליחו יותר מהם. ובגלל זה ורק בגלל זה יש כ"כ הרבה בעיות ובלגנים!!!